петък, 30 ноември 2012 г.

Уроците по математика като игра

Продължавам да ви давам идеи за начини и игри, с които може да направите интересни уроците по математика, особено на по-малките ученици, и да задържите неустойчивото им още внимание. Следващата игра условно може да наречем “Кой е по-бърз?”. На дъската е закачен кръг с цифри. Възлагате на учениците задача да увеличат или да намалят числата, изписани в кръга, няколко пъти. И да запишат отговорите, които смятат за верни, в тетрадката. Следва проверка – ученикът, който се е справил с поставената математическа задача първи, чете отговорите, а останалите сравняват своите отговори с неговите. Друга игра, която може да тренира математическото мислене на учениците, е “Познай примера”. Показвате на учениците картонче с отговори от таблицата за умножение и те трябва да си спомнят примера. Примерно показвате 48 и те трябва да ви кажат 6x8. Играта „Няма да кажа”. Учителят чете примерно числа от 10 до 50. На числа, които се делят на 6, учениците трябва да произнесат “Няма да кажа”. Тези числа се записват на дъската – 12, 18, 24, 30, 36, 42, 48. След това за всичките изписани да дъската числа учениците трябва да измислят пример: 24:6 = 4 и т. н. Следващата игра, с която може да направите заниманията по математика забавни и интересни за учениците, е “Не правете грешка!”. На голям лист са написани числата от 1 до 90. Учителят поставя задача: посочете числата, които се срещат в таблицата за умножение по 7 (или по някое друго число). Както виждате разнообразието от дидактически игри е много голямо. Следващия път продължавам да ви ги представям.

Няма коментари:

Публикуване на коментар