сряда, 14 ноември 2012 г.

Интерактивното обучение по математика



Не е лесна наука математиката, няма защо да се заблуждаваме, или поне не е лесна за всички. С въвеждането на задължителната матура математика обаче пред българското образование и пред преподавателите по математика се появи една нова отговорност – да направят уроците и подготовката за матурата по математика по-лесни и достъпни, включително и за онези ученици, които срещат сериозни затруднения. И един от начините за това е използването на интерактивни методи в часовете по математика. Използването на тези методи и техники, разбира се, не трябва да бъде самоцел, само защото модерните методологически постановки го предполагат, а трябва да се превърне в начин, по който учениците да се ангажират и улеснят в часовете по математика.  Същността на това обучение би следвало да е учителят по математика да организира така учебния процес, че ученикът, опирайки се на своите потенциални възможности и на вече получените знания, сам да решава определени проблемни математически ситуации, влизайки в следните взаимодействия: ученик-информация, ученик-ситуация, ученик-научено, ученик-ученик, ученик-клас.Идеята е преди всичко да се възпита умението на ученика да размишлява – а тази черта се развива не в учебни ситуации, които изискват мигновени решения, а изискват предварителен размисъл. Затова трябва да се стимулира желанието на ученика да търси опора в различни източници на информация, преди да премине към отговора. В зависимост от тези взаимодействия интерактивното обучение се разделя на няколко форми на организация: на двойкиученик-ученик или ученик учител; фронтална - учителят е отпред и преподава на грубата и групова – всички ученици активно се обучават един друг.

Няма коментари:

Публикуване на коментар